I Danmark kalder vi ofte SEO for søgemaskineoptimering, hvilket betyder, at man målrettet arbejder med at få de høje organiske placeringer på Google. De organiske placeringer er ofte langt bedre end de betalte (såkaldte ads), da mere end 70% normalvis klikker på organiske resultater fremfor annoncer.

Få et større indblik i hvilket samarbejde og resultat du kan forvente at få gennem et samarbejde med os.

Grundlæggende handler det om, at gøre sin hjemmeside så relevant som overhovedet muligt for den besøgende. Google elsker relevante hjemmesider og giver bedre placeringer, jo bedre en hjemmeside passer til selve søgningen.

Søger du f.eks. efter ”Gartner på Sjælland”, så skulle den øverste placering jo gerne være en gartner som tilbyder ydelser på Sjælland, men hvordan ved Google dette?

Det bedømmes b.la. ud fra tre hovedfaktorer:

  1. Tekster
  2. Linkbuilding / Backlinks
  3. Teknisk SEO

Dine hjemmesidetekster er kritiske for din SEO, og uden tekster kommer du aldrig op i søge-resultaterne. Google skal kunne forstå, hvad din hjemmeside handler om, og samtidig skal teksten være relevant for læserne samt holde dem engageret på siden.

Teksterne skal derfor både være relevante men også indeholde helt bestemte søgeord, som passer til de søgeintentioner, man gerne vil rangere organisk på. Normalt skal en tekst også været målrettet ét bestemt søgeord.

Hos Cosmos & Co. har vi skribenter ansat som er vant til at skrive SEO tekster, og tager sig tid til research før tekstarbejdet igangsættes. Dermed sikrer vi, at kvaliteten er i orden og teksterne passer til hvert individuelt firma.

Jo flere links fra andre hjemmesider som peger ind på din hjemmeside, jo højere status vil den få hos Google og dermed bedre placeringer. Linkbuilding handler om at skabe ”opmærksomhed” omkring ens hjemmeside og få flere links ind til siden fra andre hjemmesider.

Det er vigtigt, at ens linkprofil er så varieret og ”naturlig” som muligt, og ikke kun indeholder links fra f.eks. store annoncører. Derudover skal der være en vis mængde tekst sammen med linket, som handler om din hjemmeside, ydelse, produkter eller firma. Derfor har enkeltstående links i f.eks. databaser eller kataloger ikke meget værdi, da de ofte er uden tekst.

Hos Cosmos & Co. har vi igennem lang tid opbygget et solidt netværk til linkbuilding, og sammen med vores skribenter kan vi derfor tilbyde gode faste priser.

Selvom du har relevant indhold og masser af gode backlinks, så skal Google stadig være i stand til at crawle og indeksere din hjemmeside. Dette kaldes ofte teknisk SEO, og betyder at optimere siden til Google’s søgemaskine.

Spørg f.eks. dig selv om din hjemmeside:

  • Loader hurtigt nok?
  • Har nogen 404 fejl?
  • Gør brug af interne links?
  • Er mobilvenlig?
  • Har meta-titler og beskrivelser?
  • Har redirects?

Overstående går typisk ind under begrebet ”teknisk SEO”, og det kræver normalvis en analyse at gennemgå de tekniske aspekter, hvorefter det tilrettes på hjemmesiden sammen med kunden eller dennes webudvikler.