For nogle er design og identitet helt nyt, hvor andre har et fast og veletableret brand. Du kender måske Coca Cola, men ikke Betinna som er frisør i Rødovre. Uanset hvem du er og hvad du laver i din forretning, bør du gå op i dit digitale udseende i form af design og identitet. Mangler du idéer og kreativitet, så er du velkommen til at ringe. Rigtig god fornøjelse.

Få et større indblik i hvilket samarbejde og resultat du kan forvente at få gennem et samarbejde med os.

I vores verden hænger design og identitet oftest sammen, men hvad er forskellen egentlig? Et godt design sørger for at du fremstår på den bedst mulige måde og at du og dine kunder forstår budskabet. Identitet er hvem du er som virksomhed. Dine kendetegn, DNA og genkendelighed.

Design opdeles i flere kategorier. For at give en bedre forståelse, har vi opdelt design ud fra de to mest efterspurgte.

  • UX = User Experience
    På dansk; brugeroplevelse. Hvordan er designet opbygget og kan de besøgende navigere rundt uden besvær. På en hjemmeside er det vigtigt at dine besøgende forstår at navigere rundt og få den rette information hurtigst muligt. Hertil skal designet også fremstå professionelt og afspejle kvaliteten af dit produkt. På en roll-up, folder, plakat m.m. gælder samme regler. Tryk og web er to meget forskellige medier. Derfor er der også mange der ikke formår at dele deres budskab efter intentionen.
  • UI = User Interface
    Betyder de elementer som er brugt til at opbygge designet. I et design benyttes oftest elementer i form af enten; streger, cirkler, ikoner, forme, figuer m.m. De benyttede elementer udgør et “Kit”, som er en værktøjskasse med det som skal bruges til at lave designet.

Kan du genkendes ud fra dit logo? Stilen på din hjemmeside? Eller dine trykte elementer? Identitet er din DNA og den er vigtig! Vi opdeler altid en identitet i flere kategorier, da ikke alle virksomheder er ens, og det samme gælder din. Ud fra vores erfaring har vi lavet tre typer.

  • Type A
    Forholdsvis nystaret virksomhed, eller en virksomhed som for første gang skal i gang med deres identitet. Her skal oftest afklares de tre kendte ord WHY, HOW WHAT. Du kan prøve at stille dig selv disse tre spørgsmål.
    WHY = Hvorfor er du her som virksomhed og hvorfor gør du hvad du gør?
    HOW = Hvordan arbejder din virksomhed?
    WHAT = Hvad tilbyder du?
    Herefter skal det rette udtryk findes.
  • Type B
    Her er der styr på værdierne, men ikke identitet i form af design og udtryk. Her skal også arbejdes med udtrykket, design regler og helhed. Designkommunikation som ikke er ensartet, er farligt for dit firma. Du kan fortolkes på flere måder, henvende dig til de forkerte og ende med at dem som ser dig, ikke forstår dig som virksomhed.
  • Type C
    Er du allerede veletableret og har styr på dine design guides og udtryk, men ønsker at fremstå endnu flottere, mere rent og få en opgradering for at overhale dine konkurrenter, er du en type c. Hvis du skal opretholde det høje niveau og fortsætte eller tilbagevinde førerpositionen, skal du afsætte et fast budget til at udvikle og holde dit udtryk up to date.

Konkurrencen i dag er hårdere end nogensinde før. Dit design og identitet er det første, andre ser. Vi plejer at sammenligne det med en gallaaften.

Her handler det for kvinderne om at skabe mest opmærksomhed på den røde løber. Nogle formår at få lavet den helt rigtige kjole kombineret med de rette smykker, sko, hårsætning og make-up. Den kvinde som går mest all-in løber med opmærksomheden.

Præsentation og ensartet udstråling på de forskellige medier, både trykte og digitale, er vigtigt. Selv det gamle “outdated” visitkort kan gøre forskel hos netop din kommende kunde.

Noget så simpelt som valg af materiale kan bringe dig foran 90% af konkurrenterne. Herefter skal din kommunikation virke og dit design og identitet afspejle dit professionelle arbejde.

Grafisk design er for os at udarbejde et design eller elementer dertil, efter et regelsæt, som passer ind i din nuværende designstil og identitet.

Et grafisk design kan være facetteret, men også helt simpelt. Det handler om at have øje for detaljen, hvad enten det er en komplet forvandling eller en finjustering af dit eksisterende grafiske design. Begge dele kan vi hjælpe dig i mål med.

Webdesign betyder design til din hjemmeside. Har du fået lavet en hjemmeside af et tidligere bureau og ikke er tilfreds, kan vi hjælpe med det grafiske design. Vi hjælper ofte med at løfte designet på en hjemmeside. Finjustering af ting som virker små, kan gøre meget for oplevelsen og førstehåndsindtrykket.

Nuværende kunder kender vores øje for detaljen og lader os ofte udvikle direkte på hjemmesiden med ordene: “Gør lige det her pænere”.

Hvis du kunne tænke dig at få flere henvendelser, er det vigtigt at konverteringsoptimere dit design. Afprøve forskellige tekster, billeder, videoer, ikoner USP’er m.m.

Det er vigtigt både at konverteringsoptimere på offline og online medier.

Ét forsøg!
Udfordringen her er, at trykte medier ikke kan laves om uden ekstra omkostninger. Derfor er det vigtigt at tænke de forskellige muligheder ind fra start.

Det medie hvor vi arbejder mest med konverteringsoptimering er hjemmesider og webshops. Hertil har vi forskellige værktøjer, som kan vise præcis hvordan de besøgende, navigerer rundt på din side. Med vores værktøjer og ekspertise kan vi hjælpe dig med at få flere henvendelser via din hjemmeside, eller flere køb via din webshop.